Vásárláskor

Csak azt vegye meg, ami biztosan elfogy!

  • A kutatások szerint többet vásárolnak és dobnak ki azok, akik nem terveznek. Ha tudja, mit fog főzni, és ahhoz képest vásárol, kevesebb lesz a kidobott étel és pénz.
  • Ne menjen éhesen vásárolni – ilyenkor hajlamosak vagyunk indokolatlanul sokat venni.
  • Ne felejtse otthon a cetlit, és ragaszkodjon ahhoz, hogy csak azt veszi meg, ami szerepel rajta!
  • Válassza a friss alapanyagokat (pl. zöldségek, gyümölcsök) a feldolgozott, csomagolt készételek (pl. mélyhűtött pizza, levespor) helyett. Így egészségesebben étkezik és egy csomó csomagolást is megspórol.
  • Óvakodjon az „egyet fizet, kettőt vihet” akcióktól. Ezek hasznosak WC papír esetében, de gyorsan romló élelmiszereknél kevésbé. Bár jól hangzik a lehetőség, semmit nem spórol, ha végül kidobja a felesleget.
  • Csomagolatlan zöldséget és gyümölcsöt válasszon (az előrecsomagolt, tálcás, hálós helyett), így nagyobb arra az esély, hogy pont annyit vesz, amennyi elfogy. És ha visz magával kis zacskót, a csomagolási hulladék is kevesebb lesz.
  • Ellenőrizze a lejárati időt, és kerülje azt, amit azonnal el kell fogyasztani.
  • A polcok mélyén sokszor későbbi lejárati idejű termékeket találhat.
  • Azt vegye meg, amit tényleg elfogy, ne azt, amit „enni kéne” (pl. mert az nagyon egészséges), de igazából kidobja.
  • Vásároljon közvetlenül a termelőtől! Így a terméknek nem kell megfelelnie a szupermarketek esztétikai szempontjainak, ezért kevesebbet dobnak ki csak azért, mert nem ideális a formája vagy színe. Rövidül az ellátási lánc, a szupermarketekben keletkező élelmiszer-hulladék is megspórolható.
  • Ha a mérésből kiderül (vagy tudja), hogy bizonyos élelmiszereket rendszeresen kidob, akkor ezekből vásároljon kevesebbet!