Tippek szülőknek

Ha gyerekek is vannak a háztartásban, akkor sokszor nehezebb megelőzni az élelmiszer kidobását. Ehhez adunk extra tippeket.


Vásárláskor és előtte

  • Ne vigye a gyerekeket éhesen vásárolni. Könnyebb velük a boltban, ha tele a hasuk.
  • A gyerekek imádnak segíteni a vásárlásban és betenni a dolgokat a kosárba. Szánjanak arra öt percet vásárlás előtt, hogy mindenkinek készítenek egy listát – ezeket mindenkinek magának kell összeszedni. Mindenkinek, anyunak és apunak is csak a listán szereplőket szabad a kosárba tenni.
  • A reklámokban minden étel remekül néz ki, azok is, amikről a felnőtt tudja, hogy nem olyan jók. (És a reklámok nagy része gyerekeknek szóló élelmiszer!) Tanítsa meg gyerekeit a reklámok értelmezésére, logikájára, trükkjeire!
  • Próbálja ki a házhozszállításos internetes vásárlást! Sokaknak nagyon bevált, hiszen így nem kell a gyerekeket a bolton végigcipelni.
  • Ha valamiből sok fogy, vegye nagyobb kiszerelésben. Így pl. a gyerekeknek nem kell egy egész pohár gyümölcsjoghurtot megenni – egyéni adagolás is lehetséges.
  • Van, akinek sikerült: tervezzék meg előre a heti menüt a gyerekekkel együtt! Legyen nekik is beleszólásuk, hogy mi lesz a héten ebédre, vacsorára.

Főzés

  • Ha csak kevés maradt a tegnapi vacsorából, az lehet, hogy pont elég egy gyerekadagnak.
  • A túlérett gyümölcsökből készíthet turmixot – a gyerekek imádnak részt venni a készítésben és az elfogyasztásban is.
  • Figyelje meg, hogy mennyit eszik a gyerek, és legközelebb ehhez igazítsa a megfőzött adagot.
  • Vonja be a gyerekeket a főzésbe! Ha részt vesznek, akkor nagyobb az esélye, hogy megeszik az egészséges fogásokat.

Tálalás

  • A gyerekeket sokszor elriasztja a tányérukon levő hatalmas adag, amin „át kell rágniuk magukat”, hogy visszamehessenek játszani vagy megkaphassák az édességet. Inkább adjon kisebb adagot, és ajánljon repetát, ha az elfogyott. Így a gyereknek is sikerélménye lesz az evéssel.
  • Szintén: kisebb darabokra vágott gyümölcsök jobban elfogynak, mint egészben.
  • A gyerekeknek nagyon fontos az étel tálalása (nem véletlenül fogynak a dínóalakú húspogácsák és a macialakú kekszek). Legyen kreatív!
  • Ne legyen túl sok minden az asztalon, ami elvonhatja a gyerekek figyelmét az evéstől, vagy attól, amit éppen esznek.
  • Ha a gyerek most nem eszi meg az ételt, tegye el neki a hűtőbe későbbre.

Tízórai

  • A nagyobb adag tízóraira sokszor egyszerűen nincs ideje a gyereknek, aki rohanna vissza játszani... Jobb kisebb tízórait küldeni, az inkább elfogy.
  • Érdemes megkérdezni a gyerektől, hogy mit és mennyit kér, és mennyi ideje lesz megenni.